V torek, 2. julija, se na osrednjem koprskem trgu s komedijo Williama Shakespeara začenja 31. Primorski poletni festival, ki bo trajal do 27. julija. Prvi teden je bogat in žanrsko raznolik, ob tem pa ponuja kar dve na Borštnikovem srečanju nagrajeni predstavi in gostovanje iz Italije. 

Otvoritvena predstava, ki na Titov trg 2. julija prinaša redko gledališko postavitev takšnega obsega tako po velikosti prizorišča kot po igralski zasedbi in nezmanjšani scenografiji, je žlahtna komedija Willama Shakespeara Mnogo hrupa za nič, ki jo je v sodobnem duhu emancipacije za SNG Nova Gorica režirala Ivana Djilas. Zgodba o dveh parih z različnimi pogledi na ljubezen, skozi spletke in zaplete razkriva njihove strahove in slabosti, a jih na koncu pripelje do srečnega konca. Zanimivost predstave je, da tri izvirne moške vloge tokrat prevzamejo ženske, kar še podkrepi dinamiko med spoloma.

Iz Kopra se festival naslednji dan, 3. julija, seli v izolski Arrigoni, kjer nam mlada ekipa  SLG Celje v predstavi Juriš  razkrije  svoj spoštljiv, a nepopustljiv pogled na vojno in na vse njene žrtve. Avtorja predstave Živa Bizovičar in Nik Žnidaršič sta navdih črpala iz življenja in dela partizanskega pesnika in narodnega heroja Karla Destovnika – Kajuha in si z delom prislužila Borštnikovo nagrado za avtorski koncept in priredbo uprizoritvenega besedila. V predstavi spremljamo prepleteni zgodbi dveh pesnikov, Kajuha in Balantiča, mladeničev, ki v času vojne vsaj po svoje iščeta pot, pripadajoč generaciji, ki je bila prisiljena sprejemati radikalne odločitve in se je zavestno spremenila iz naivne mladine v glas upora.

V petek, 5. julija, prihaja v koprski Libertas ženska energija. V performansu Spolna vzgoja II: Borba, zadnjem delu obsežnega projekta, ki govori o pravicah žensk na področju spolnosti in je sestavljen iz več tematskih enot, bo beseda o reprodkucijskih izkušnjah nekdanje Jugoslavije. Avtorice se se naslonile na izkušnjo izjemnega para,  Vide Tomšič, pomembne političarke, in njenega soproga, Franca Novaka, znanega ginekologa, ki sta si vsak po svoje prizadevala za žensko spolnost in načrtovanje družine. S tem opozarjajo, da pravice žensk še zdaleč niso samoumevne. Režiserka Tjaša Črnigoj je z obsežno ekipo pod okriljem Slovenskega mladinskega gledališča, Zavoda Maska in Mesta žensk temo obdelala na dokumentarno performativni način z veliko mero topline. Kolektiv pa si je prislužil kar dve nagradi na Borštnikovem srečanju, nagrado kritike kot najboljša predstava minulega leta in nagrado žirije za posebne dosežke.

Prvi festivalski teden zaključujemo na plaži Valdoltra v soboto, 6. julija, ko bo 31. Primorski poletni festival gostil predstavo iz sosednje Italije. Gledališče Dedalo in Matàz prihaja iz Vicenze in bo na svojevrsten način uprizorilo še eno Shakespearjevo delo Sen kresne noči. Predstava, ki v avtorski preobleki Andree Pennacchija nosi naslov Sogno di mezz’ estate oziroma Poletni sen bo odigrana v komično-klovnovski maniri, v njej nastopa tudi znan italijanski klovn Igi Meggiorin. Dogodek bo v italijanščini in beneškem narečju, vstop pa bo prost.

Celoten program 31. Poletnega primorskega festivala je dostopen tukaj.

Foto: Primorski poletni festival