Poklon Leonardu: telo in objekt med idejo in čutili

IZUMI: Michele Bazzana & Nina Koželj

Prostorska postavitev

Obalne galerije Piran že vrsto let organiziramo v sodelovanju z Društvom Maravee iz sosednje Italije multimedijski projekt z naslovom Maravee. Nastal je po zamisli italijanske kritičarke in kuratorke  Sabrine Zannier. Od leta 2002 združuje najrazličnejše oblike sodobnega umetniškega izraza, ki niso nujno vezana na likovni svet, saj posegajo na področje glasbe, gledališča, plesa, designa in podobno. Iz leta v leto se spreminja tudi njegova vsebina. Nakazuje jo že sam podnaslov – Maravee Corpus; Maravee Therapy; Maravee Ludo … -, ki govori o  izbrani temi – beseda  maravee pomeni čudež / meraviglia / wundern / kaka na lipa čüdna rič / marvel / maravea.   Projekt se odvija na različnih lokacijah Furlanije Julijske-krajine in v Sloveniji. Njegov namen je  predstaviti v teh krajih  delujoče domače in tuje ustvarjalce.

Tokrat je Maravee Object poglobljeno potovanje, ki v dialogu med idejami in čutili uprizarja intriganten odnos med objektom in človeškim  telesom.

Razstavni projekt ob 500. obletnici smrti Leonarda da Vincija reinterpretira koncept človeka kot posrednika med umetelno naravo in novim svetom človeških izdelkov. Gre za popotovanje sodobne vizualne in drugih umetnosti, ki nas iz poglobljenega zornega kota vodijo do ustvarjalnega uma, da se ta s pomočjo rok, ki delajo in ustvarjajo, povrne k stvarem. Objekt se uteleša, postane protagonist v skulpturi, slikah, videih, fotografijah, scenografskih postavitvah, koreografskih, gledaliških in glasbenih predstavah, ki jih povezuje rdeča nit treh poglavij: Gibanje / Zvok / Vsakdanje geste. Namen je predstavitev invencije, načrta in produkcije objektov in izumov, ki, projicirane na horizont umetnosti, zaznamujejo nove miselne poti v dialogu med človekom in predmeti.

Poglobljeno potovanje festivala se iz Italije (Grad Susans v Majanu, Palača Elti v Gemoni …) nadaljuje v Galeriji Loža v Kopru z artikulirano postavitvijo dveh umetnikov, MICHELE BAZZANA (San Vito al Tagliamento, Videm, Italija, 1979) in NINA KOŽELJ (Ljubljana, 1985), ki razmišljata o predmetih in mehanizmih (kustosinja razstave v Kopru je Majda Božeglav Japelj). Za istočasno soočanje s poglavjema Gibanje in Vsakdanje geste je potrebno spodbuditi radovedni razmislek o identitetnem odnosu med človekom in stvarmi v sodobni družbi. Z namigi na univerzalnost Leonardovih invencij razstava IZUMI ponuja zanimive scenarije, v katerih umetniška invencija Nine Koželj in Micheleja Bazzana ironizira tehnološke mehanizme, temelječe na delovnem procesu in psiho-socialnem ravnovesju.