Aktualne tematike s področja turizma so sinoči naslovili govorci prvega turističnega foruma, katerega cilj je bil osvetliti pomen te gospodarske panoge in prikazati možnosti razvoja v občini in celotni destinaciji slovenska Istra.

Zavod za mladino, kulturo in turizem Koper je na pobudo interesne skupine za turizem včeraj, 14. marca, organiziral prvi turistični forum z naslovom »Turizem. Strateška gospodarska panoga v Mestni občini Koper in dejavnik konkurenčnosti destinacije slovenska Istra«.

V uvodnem delu je prisotne, ki se jih je zbralo več kot sto, nagovoril župan Mestne občine Koper Aleš Bržan, ki je povedal, da turizem ni najpomembnejša gospodarska panoga v občini, je pa to panoga z največjim potencialom za razvoj. Poudaril je pomen sodelovanja in pogovora med deležniki in forum je zagotovo znak dobrega začetka. Direktorica Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper Mojca Vojska pa je v uvodu napovedala začetek priprave strategije razvoja turizma, ki bo skupna vsem štirim istrskim občinam, kar bo za Slovensko Istro pomenilo dodatno prepoznavnost in še več sodelovanja v prihodnje.

Prvi del foruma je bil namenjen predstavitvi aktualnih smernic in primerov dobrih praks. Ukrepe, usmeritve za strateško načrtovanje in izzive je naslovila direktorica Direktorata za turizem pri Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin. Povzela je ključne vsebine lani prejete Strategije slovenskega turizma 2022–2028 in sporočila, da je zdaj pravi čas, da razmislimo, kako se lotiti turizma naprej. Potrdila je tudi, da je slovenska Istra v Sloveniji ena izmed najbolj povezanih destinacij, kar jo postavlja v prednost pred ostalimi.

Načrt dela, trenutno pozicijo in nadaljnje korake pri revidiranju in novelaciji obstoječe strategije razvoja turizma v Mestni občini Koper je povzela Miša Novak iz podjetja Alohas. Delavnice in pogovori so že v teku, poudarila pa je pomen vključitve čisto vseh deležnikov v proces priprave novega strateškega dokumenta, saj je realizacija akcijskega plana in posledično sam razvoj odvisen tako od lokalne skupnosti kot ponudnikov in nenazadnje občank in občanov, ki tvorijo destinacijo.

Hrvaška Istra je danes ena izmed najbolj prepoznavnih destinacij v Evropi. Pot do tega rezultata pa ni bila enostavna. Razvoj in preoblikovanje destinacije masovnega turizma v butičnega je predstavil direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević, ki je tudi ponosno povedal, da so v Istri veseli, da so, kjer so in da so dosegli tak rezultat.

Primer dobre prakse razvoja turizma v mestu je predstavil vodja Kongresnega urada pri Turizmu Ljubljana Jan Oršič. Premiki so se na področju turizma v prestolnici začeli z zaprtjem mestnega jedra za promet. Danes je Ljubljana ena izmed največjih peš con v Evropi, ki je prejela številne nazive in nagrade tudi s področja trajnostnega razvoja. Kot je predstavil, velja center RCERO, najmodernejši obrat za predelavo odpadkov v Evropi, za enega izmed najzanimivejših produktov med turisti in obiskovalci.

V drugem delu večera je potekala okrogla miza z naslovom »Pametna prihodnost koprskega in istrskega turizma«. Govorniki so predstavili svoj pogled o tem, kaj je »cool« destinacija, odgovarjali so na vprašanja, ali smo dovolj ambiciozni in drzni, primerjali so ponudbo in cene v slovenski in hrvaški Istri, iskali razloge za uspešen razvoj turizma v Istri v primerjavi z nami in se posvetili še nekaterim drugim temam. Na okrogli mizi so sodelovali direktorica Direktorata za turizem pri Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin, direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević, partner v podjetju Best Hospitality Solutions Janez Jager, direktor Turističnega združenja Portorož Aleksander Valentin, lastnik hotela Grand Koper Aleš Piščanec, višja predavateljica za oglaševanje in tržno komuniciranje na Univerzi v Greenwichu dr. Tina Šegota in podžupanja Mestne občine Koper Mateja Hrvatin Kozlovič.

Turistični forum je požel veliko zanimanja, odgovoril na veliko vprašanj in odprl vrata za nadaljnje razmišljanje in delo na področju turizma na naši destinaciji v prihodnje.